به گزارش فانوس دریا از بورسان، اخیرا خبری به نقل از یک رسانه هندی منتشر شد که نشان میداد هند برای رساندن محموله به آسیای مرکزی، به جای چابهار، مسیر گرجستان را در پیش گرفته است. مسیری که البته از منظر اقتصادی چندان هم برای این کشور ارزنده نیست.
حال سوال اصلی آن است که چرا هندیها باوجود صدور معافیت از تحریم چابهار، برای سرمایهگذاری در این بندر مهم اقیانوسی تعلل میکنند و به فکر دور زدن ایران افتادهاند؟ آیا تحریمها عاملی است برای عقب ماندن ایران از کریدور جنوب شرقی به آسیای مرکزی یا مشکل اصلی در سهلانگاریهای داخلی نهفته است؟